17 Eylül 2013 Salı

Günlük Cilt Temizleme Rutinim



 Herkes güzel,temiz ve pürüzsüz bir cilt ister.Cilt bakımında en önemli kural kesinlikle cilt tipinize göre ürünler seçmektir.Mükemmel bir cildim olmasa da kendi çapımda günlük cilt temizleme rutinim var ve uzun zamandır uyguluyorum.Bugün size bahsetmek istediğim şey bu temizleme rutinini nasıl ve hangi ürünlerle yaptığım.Kozmetik firmasında çalışan biri olarak kozmetiğin yapay olduğuna, cildi yaşlandırdığına ve cilt problemlerine yol açtığına inanıyorum.Yüzüme daha az katkı maddesi kulanıldığı ve problemleri aza indirgemek için dermokozmetik yani eczane ürünlerini uyguluyorum.Kullandığım ürünleri yazarken elbette hem kozmetikten hem dermokozmetikten alternatifleri de yazacağım.



                                                                           Nilera Okyanus

                                                                                                                       M.Asam VinoGold Yüz Toniği

Öncelikle karma bir cilt yapısına sahip olduğum için sabah uyanır uyanmaz yüzümü "Nilera Okyanus" sabunuyla yıkıyorum.Önceleri Sebamed Kompakt kullanıyordum ve çok memnundum.Şu an bu sabunu kullanmamın sebebi arkadaşımın önerisiyle deniyor olmam.Sabunun arkasından M.Asam VinoGold Yüz Toniği'ni yüz,boyun ve dekolte bölgeme pamukla beraber uyguluyorum ve 15 dakika sonra La Roche Posay SPF 50+ Fluide Extreme 'i yüzüme sürüyorum.Bu krem hayatımda en sevdiğim yüz kremi oldu.Yaklaşık 2 yıldan beri hiç şaşmadan bunu kullanıyorum ve 2 yıldır cildimdeki etkisini hissedebiliyorum.Bence temizleme ürünlerinden çok cildiniz emdiği için kullandığınız kremler önemli.Yazları güneşten dolayı çillerim çıktığı ve açık tenli olduğum için yüksek faktörlü ve yağsız bir krem bulmak zordu ama sonunda aradığım ürünü buldum.Yalnız bu kremi uyguladıktan hemen sonra değil de 10 dakika sonra makyajınızı yaparsanız cildiniz kremle beraber makyajınızı da emmez.Böylece hem yağsız bir cilt hem de daha kalıcı makyaj elde edersiniz.Genelde işten geldikten sonra ya dışarıda olduğum için ya da bir işim olduğu için makyajımı maalesef yatmadan önce temizleyebiliyorum.Vaktiniz varsa önerim eve gelir gelmez temizlemeniz ama benim gibiyseniz yapacak bir şey yok.Hem makyajımı hem yüzümü temizlemek için ise Avene Cleanance Gel kullanıyorum.Bu ürünle de tıpkı kremim gibi 2 yıl önce tanıştım artık bırakamıyorum.Sonrasında yine toniğimi sürüyorum.

                                                                                          La Roche Posay SPF 50+


                                                                                                Avene Cleanance Gel

Şunu söylemeliyim ki 40 yaşınızdan sonra göz için morluk, kırışıklık ya da torba azaltıcı ve önleyici krem kullanırsanız hiçbir işe yaramaz.Bu tarz kremlerin özellikle 20 yaşından sonra kullanılmaya başlanması gerekir.Ben de buna uydum ve gözlerime her gün Bliss Fabulous Every Day Eye Cream 'i gece yatmadan önce yüzük parmaklarımla az miktarda masaj yaparak uyguluyorum.Dudaklarımı ise özellikle kışın çok çatladığı için bakımsız bırakmamaya çalışıyorum ve Huiles Baumes'in organik dudak  nemlendiricisini sürüyorum.

                                                                                                                          Huiles Baumes Organik Dudak Nemlendiricisi

 

                                                                         Bliss Fabulous Every Day Eye Cream

Yüzüm haricinde ellerimi nemlendirmek için Türkiye'de ne yazık ki henüz bulunmayan Crabtree&Evelyn 'in limonlu ve zambaklı olanlarını kullanıyorum.Mükemmel kokuları ve nemlendirme güçleri var.Eğer Avrupa'ya gideceksiniz ya da gidecek birini tanıyorsanız bunlardan almayı ve aldırmayı unutmayın sakın.Vücudumu nemlendirmek içinse sadece Johnson's Baby'nin bebek yağını kullanıyorum.Sizin de cildiniz kuruysa ve vücudunuzda akne ya da başka bir cilt probleminiz yoksa bebek yağı en güzel kokan ve nemlendiren ürün.

                                                                                       Johnson's Baby Oil

                                                                                                            Crabtree&Evelyn Lily

Alternatif kullanabileceğiniz ürünler ise;
Yüz Sabunu:Sebamed,Belllisya akne sabunu
Dudak Kremi/Koruyucusu:M-Asam üzümlü dudak kalemi,Avene kuru ve çatlamış ciltler içn dudak kremi,Bioderma Atoderm Lip Stick
Göz Kremi:Avene yatıştırıcı bakım kremi,Bioderma bakım jeli,Bliss göz çevresi jeli,Bionike nemlendirici ve yatıştırıcı krem
Yüz kremi: Avene yatıştırıcı koruyucu krem,Babe su bazlı nemlendirici krem,Benev cilt yenileyici krem,Darphin losyon,Flavo C nemlendirici krem
Tonik:Acnecinamide yağlı ve akneli ciltler için tonik,Babe sıkılaştırıcı tonik,Bliss günlük yüz toniği,Caudalie üzüm suyu tonik
Temizleyici:Bioderma cilt temizleyici ve makyaj çıkarıcı süt,Bioderma jel temizleyici,Bionike temizleme köpüğü,Coola organik yüz temizleyici köpük,Cosmed yüz temizleme jeli
El kremi:Burt's Bees,Fermona Dermacos,Mavala,Nuxe

Tabii ki de güzel bir cilt için bakımın yanı sıra yağlı ve baharatlı yiyeceklerden , gazlı içeceklerden uzak durup bol bol su içmek gerekiyor.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder